skip to Main Content

Op deze pagina vind je in chronologische volgorde een overzicht van alle video’s die gaan over procentberekeningen. We starten bij het begin: wat zijn procenten? en werken langzaam door alle basisvaardigheden die belangrijk zijn om te beheersen.

  • Video 1: Wat zijn procenten & percentages?
  • Video 2: Rekenen met percentages – van TOTAAL naar DEEL
  • Video 3: Rekenen met procentuele toename – NIEUW berekenen
  • Video 4: Rekenen met procentuele afname – NIEUW berekenen
  • Video 5: Percentages berekenen
  • Video 6: Procentuele toename berekenen
  • Video 7: Procentuele afname berekenen
  • Video 8: Rekenen met procentuele toename – OUD berekenen
  • Video 9: Rekenen met procentuele afname – OUD berekenen
  • Video 10: Rekenen met percentages – van DEEL naar TOTAAL
Dit bericht heeft 8 reacties
  1. Ik snap niet dat bij video4 0,975 x 321 = 312,975 brugklassers naar beneden wordt afgerond i.p.v. naar boven. Natuurlijk kun je geen 312,975 brugklassers hebben, maar dit ligt dichter bij 313 brugklassers dan bij 312 brugklassers. Ik zou dus gezegd hebben 0,975 x 321 = ongeveer 313. Is dit fout?

    1. Hier ben ik het helemaal mee eens hoor! Ik vind het raar dat sommige docenten hun leerlingen dat aanleren.

      Tuurlijk kun je geen 0,9 mensen hebben. Maar als het gaat om deuren dan ineens ronden ze wel af naar boven bijvoorbeeld.

    2. ja, dit is fout om dat ze naar het aantal brugklassers vragen en dan kan je niet een halve brugklasser hebben. Daarom zeggen ze ook 312 brugklassers, omdat je dat zeker hebt en die 0.975 is niet een totale leerling.

    3. volgens mij is het geen fout. als je iets moet afronden kijk je naar het 1e en 2e getal achter de komma. in dit geval is 7 het 2e getal achter de komma en is 5 of meerdan wordt het 1e getal achter de komma een hoger. na 9 komt weer de 0. daarom krijg je 312 ipv 313

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top