skip to Main Content

Net zoals je met getallen kunt rekenen, zo kun je dat ook met letters. Het enige grote verschil is dat een getal slechts één waarde hebben, en dat letters meerdere waarden kunnen hebben. In uitlegvideo 1 leggen we het verschil uit tussen het rekenen met letters en getallen, waarna we in uitlegvideo 2 & 3 gaan laten zien hoe je letters kunt vermenigvuldigen en optellen. Om overzicht te bieden zetten we in uitlegvideo 4 deze bewerkingen nog eens naast elkaar om goed de verschillen te zien.

Opgave 52 is een verdwaalde opgave, want hiervoor heb je de kennis nodig over de omtrek en oppervlakte van complexere rechthoekige figuren en de kennis over letters en de rekenvolgorde. Daarom leggen we in uitlegvideo 5 uit hoe je omgaat met letters en de rekenvolgorde, wat eigenlijk in hoofdstuk 8 pas komt, en gaan we in uitlegvideo 6 & 7 uitleggen hoe je de omtrek & oppervlakte van een rechthoekige figuur kunt berekenen.

  • Uitleg 1: Herleiden & berekenen
  • Uitleg 2: Herleiden van producten
  • Stappenplan 1: Herleiden van producten
  • Uitleg 3: Som van (niet)gelijksoortige termen
  • Uitleg 4: Het onderscheid tussen product & som van letters
  • Uitleg 5: Letters en rekenvolgorde – mix product & som van letters
  • Uitleg 6: Omtrek & oppervlakte van rechthoekige figuren
  • Uitleg 7: Omtrek & oppervlakte van rechthoekige figuren met letters
  • Herhaling 1: Wat is omtrek?
  • Herhaling 2: Wat is oppervlakte?

Dit bericht heeft 5 reacties

    1. Heel erg bedankt voor deze video, ik ga naar het 1ste middelbaar dus ik gewoon deze video’s in de vakantie en ik hoop dat dit gaat helpen in het middelbaar.

      groetjes Zakija

  1. Bedankt voor de video mijn eige leraar is niet goed in uitleggen vind ik zelf deze video hielp mij echt.
    Groeten Mirra Lauren

  2. bedankt voor dit uitleg filmpje ik ga namelijk volgend jaar van BSO naar KSO maar ik heb 2 jaar gemist in KSO en ik probeer dit nu een beetje in te halen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top